Tesla Model 3

Tesla Model 3 (Tesla)

Tesla Model 3: samochód po który ustawiają się kolejki

Tesla zaprezentowała niedawno nowy samochód elektryczny - Model 3. Jest to pierwsze auto elektryczne, które ma szansę trafić do masowego odbiorcy. Jego cena jest zbliżona do samochodów o podobnych osiągach oferujących tradycyjny napęd.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. ile kosztuje Tesla Model 3
  2. jakie osiągi ma nowy samochód elektryczny Tesli
  3. czym jest Gigafactory
  4. pod jakimi względami Tesla jest podobna do firmy Apple

Samochód przyszłości

Elon Musk ma jasny plan. Chce on dotrzeć z technologią przyszłości do zwykłych ludzi. Jego pierwszy samochód - Tesla Roadster - był bardzo drogi i słabo dostępny. W 2012 roku przyszła pora na Model S - pierwsze auto elektrycznye, które nie szło na kompromisy. Duży zasięg, dobre osiągi i… nadal wysoka cena.

Musk twierdzi, że zarobione na pierwszych modelach pieniądze, wydał na zaprojektowanie modelu docelowego — Tesla Model 3. Kosztuje on w USA 35 tysięcy dolarów. Nie jest to cena odbiegająca od ceny samochodów spalinowych oferujących zbliżone osiągi. I o to właśnie chodziło.

Przyspieszenie Modelu 3: 100 km/h w 6 sekund

Samochody elektryczne są pod wieloma względami dużo lepsze od swoich benzynowych odpowiedników. Maksymalny moment obrotowy silnika jest w ich przypadku dostępny od razu, a więc pojazd żwawiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

Są to konstrukcje niezwykle ciche oraz mają bagażnik zarówno z przodu, jak i z tyłu — w końcu silnik jest bardzo mały, a skrzyni biegów nie ma w ogóle. Samochód elektryczny może też mieć lepsze właściwości jezdne.

Jego środek ciężkości jest położony bardzo nisko (akumulatory w podłodze), a więc jest on pewny w prowadzeniu i dobrze trzyma się drogi.

Tesla Model 3

Do tej pory jednak, auta elektryczne miały też dwie duże wady - krótki zasięg na jednym ładowaniu oraz niskie osiągi. Tak się jednak składa, że nowej Tesli te przypadłości nie dotyczą. Podstawowa wersja samochodu rozpędza się do setki w 6 sekund, a na akumulatorze może przejechać około 350 kilometrów.

Zobacz również: Niesamowity telewizor Samsunga: 110 cali, UHD

Na uwagę zasługuje również wnętrze samochodu, a dokładniej jego deska rozdzielcza. Jej kluczowym elementem jest 15-calowy dotykowy ekran, który wystarcza do obsługi wszystkich systemów samochodu. Minimalizm pełną gębą.

Skala produkcji: 500 tys. egzemplarzy rocznie

Elon Musk twierdzi, że już teraz Tesla jest w stanie produkować pół miliona samochodów rocznie. Największym wyzwaniem okazało się wyprodukowanie tak wielkiej ilości sztuk pojemnych akumulatorów.

Tesla Model 3

Temu zadaniu ma sprostać specjalna fabryka - Gigafactory. Giga w nazwie nie wzięło się bez przyczyny. Po pierwsze hala znajdująca się na pustyni w Nevadzie jest drugim największym tego typu budynkiem na świecie (pierwsza jest hala Boeinga).

Po drugie, ma być tam produkowane więcej akumulatorów litowo-jonowych niż we wszystkich innych fabrykach na całym świecie razem wziętych. Imponujące.

Co łączy Teslę i Apple?

Samochody marki Tesla są nowoczesne i minimalistyczne. Przyciągają one klientów niskim stopniem skomplikowania konstrukcji i łatwością obsługi. Ważniejsze jest jednak to, że produkty Tesli nie szły na kompromisy. Elon Musk pokazał, że auto ekologiczne również może sprawiać dużo frajdy z jazdy i mieć świetne osiągi.

Tesla, tak jak i Apple, ma wyraźnie zarysowaną misję i filozofię marki. Samochody elektryczne to kolejny krok, dbałość o środowisko i motoryzacyjna rewolucja. Mają być one jednak dostępne dla każdego i nie odbiegać ceną od konwencjonalnych modeli aut.

Tesla Model 3

Nawet prezentacja nowej Tesli miała identyczny schemat co prezentacje Apple’a. Musk odwrócił kolejność przekazu. Rozpoczął od wyższych wartości i misji firmy. Następnie zdradził w jaki sposób pragnie on ją realizować.

Dopiero na sam koniec pokazał widowni produkt. Jak taka zmiana kolejności przekazu manipuluje umysłem potencjalnego konsumenta pisałem na Komórkomanii.

To wystarczyło, aby Tesla sprzedała ponad 400 tysięcy sztuk Modelu 3 w ciągu pierwszych dwóch tygodni. Co więcej, ponad 100 tysięcy egzemplarzy rozeszło się jeszcze przed oficjalną premierą auta.

Ludzie czekali ponoć po kilka godzin w kolejkach, aby wpłacić zaliczkę na nowy produkt Muska… nie wiedząc nawet jak on wygląda i co oferuje. Zamówienia zostaną zrealizowane dopiero pod koniec 2017 roku.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Technologie:

Nurkujące drony i łodzie jak statki kosmiczne: osobisty sprzęt do podróży pod wodą Sprzedawca w sklepie komputerowym - zawód ograniczonego zaufania Broń, która nie zabija. Wojna przyszłości: wszystko zniszczone, żadnych zabitych 8 cudów techniki z lat 90. Napęd ZIP, robot AIBO i pager BlackBerry. Pamiętasz je? Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie Xanadu - zapomniany przodek WWW. Kto naprawdę wymyślił hipertekst? Bezpowrotnie tracimy dane. Nic po nas nie zostanie – ostrzega wiceprezes Google’a V3 - mordercza stonoga Hitlera. Największe działo drugiej wojny testowano w Międzyzdrojach „Das Marsprojekt”. Marsjańska misja Wernhera von Brauna z 1952 roku Jak prasa pisała o Internecie w 1988 roku? Quiz Gadżetomanii: Kto to powiedział? Dopasuj cytaty do znanych postaci! Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Jak oni podrabiają! Chińczycy skopiowali kuchenkę gazową Apple'a i... alpejski kurort Bałakława - tajna baza radzieckich okrętów podwodnych Niesamowity XC-120 Packplane: eksperymentalny samolot z lat 50. Kosmiczne technologie, których używamy na co dzień Tego używaliśmy przed internetem. Skazane na zapomnienie stare nośniki danych Jaki nóż wybrać? Najlepsze scyzoryki i foldery za 50, 100 i więcej złotych Tego się po Apple nie spodziewałeś. 13 nieznanych faktów Hatsune Miku: oto przyszłość muzyki. Ta Japonka zawsze będzie miała 16 lat Algorytm zabijania. Skynet istnieje i dzięki big data decyduje, kogo trzeba uśmiercić Za kulisami rezerwacji online. Jak kupić tani bilet?